Анализи

Македонија во бројки: Вирусот го стопи порастот кај сладоледите

14 Jul 2021
Прогнозите се дека категоријата ќе достигне вредност од 3,6 милијарди денари во 2025 година
 
Извор: „Еуромонитор интернационал“, www.euromonitor.com
 
Според податоците на „Еуромонитор“, сладоледот и смрзнатите десерти во Македонија се негативно погодени од пандемијата на ковид-19 во 2020 година, поради карантинот, кој ги попречи дневните рутини на потрошувачите.
 
Клучни наоди:
 
Сладоледите и смрзнатите десерти бележат пад на вредносната продажба во трговијата на мало за 1% во 2020 година, со што таа изнесуваше 2,7 милијарди денари.
 
Млечниот сладолед во поголеми пакувања забележува најголем пораст на вредносната продажба во трговијата на мало, кој минатата година изнесуваше 2%, достигнувајќи 8 милиони денари.
 
Табела 1

Големина на пазарот на С. Македонија – вредносна продажба

Категорија

Тип на податоци

Единица

Тековна константа

2019 година

2020 година

Сладоледи

малопродажна цена

милијарди денари

тековни цени

2,6

2,6

Смрзнати десерти

малопродажна цена

милијарди денари

тековни цени

0,1

0,1

Сладоледи и смрзнати десерти

малопродажна цена

милијарди денари

тековни цени

2,7

2,7

Табела 2

Големина на пазарот на С. Македонија – годишен пораст во проценти

Категорија

Тип на податоци

Единица

Тековна константа

2019/2020 година

Сладоледи

малопродажна цена

милијарди денари

тековни цени

-1,2%

Смрзнати десерти

малопродажна цена

милијарди денари

тековни цени

2,7%

Сладоледи и смрзнати десерти

малопродажна цена

милијарди денари

тековни цени

-1%

Просечната малопродажна цена на сладоледите и смрзнатите десерти забележа пораст од 2% во периодот на анализа во 2020 година.

„Нестле Адриатик“ – Македонија продолжува да биде на лидерското место во категоријата сладолед и смрзнати десерти во 2020 година, со удел од 18% во вредносната продажба во трговијата на мало.
 
Прогнозите се дека категоријата вредносно ќе бележи годишна стапка на пораст од 6% во трговијата на мало (годишна стапка на пораст од 4% во 2020 година) во текот на следните пет години и ќе достигне 3,6 милијарди денари во 2025 година.

Табела 3

Топ-компании според уделот на брендовите во вредносната продажба на категоријата

Категорија

Компанија

Тип на податоци

2020 година

Сладоледи и смрзнати десерти

„Нестле Адриатик“ – Македонија

малопродажна цена

1

Сладоледи и смрзнати десерти

„Унилевер“

малопродажна цена

2

Сладоледи и смрзнати десерти

„Цермат“

малопродажна цена

3

Сладоледи и смрзнати десерти

„Фриком“

малопродажна цена

4

Сладоледи и смрзнати десерти

„Марс“

малопродажна цена

5

* Извештајот на „Еуромонитор“ е од август 2020 година.



@InStore.mk
Крадењето авторски текстови е казниво со закон. Преземањето авторски содржини (текстови и фотографии) од оваа страница е дозволено само делумно и со ставање хиперлинк до содржината што се цитира. 





Се вчитува следна вест...