Анализи

„Алди Норд“ покрај стратешкото реструктуирање го проширува присуството на пазарот

30 Oct 2024

Извештајот за одржливост на „Алди Норд“ за 2023 година го истакнува растот на нето продажбата од 5,9%, поттикнат од експанзијата на клучните европски пазари. Иако се повлече од Данска, компанијата забележа рекорден раст во Полска, Шпанија и Португалија. Компанијата го оптимизираше асортиманот, го зголеми фокусот на приватните трговски марки и ја прошири понудата на хербални производи, со што одговори на промените во навиките на потрошувачите.

Автор: Себастијан Ренак, меѓународен ритејл аналитичар

„Алди Норд“ го објави својот Извештај за одржливост за 2023 година, истакнувајќи го зголемувањето од 5,9% во вкупната нето-продажба за групата, со исклучок на работењето на „Трејдер џоес“ во САД. Нето приходот на трговецот на мало се зголеми од 27 милијарди евра на 28,6 милијарди евра.

Во 2023 година, „Алди Норд“ ја заврши повеќегодишната реорганизација на компанијата, поставувајќи ги темелите за стратегијата за пресврт која има за цел да достигне 6.000 продавници низ Европа до 2026 година. Клучни пазари идентификувани за раст се Франција, Полска и Шпанија. Иако вкупниот број на продавници се намали од 5.430 во 2022 година на 5.331 во 2023 година поради излегувањето на компанијата од данскиот пазар со 188 продавници, одредени региони сепак забележаа значителен раст.

Рекордно ширењет во Полска и Шпанија

Трговецот на мало забележа рекордно проширување на три клучни пазарни порасти: Полска, Шпанија и Португалија. Во Полска, бројот на продавници се зголеми од 251 во 2022 година на 308 во 2023 година, што претставува зголемување од 57 нови продавници. Шпанија, исто така, забележа значителен раст, при што бројот на продавници се зголеми од 394 во 2022 година на 437 во 2023 година, што претставува нето зголемување од 43 продавници. Во Португалија, мрежата порасна од 122 на 141 продавница во истиот период, додавајќи 19 локации.

На домашниот пазар, во Германија, се стабилизираше оптимизацијата на мрежата на продавници, при што бројот на продавници остана речиси ист, вкупно 2.202, што е еден повеќе од претходната година. Само францускиот пазар, кој е означен како област на раст, забележа мало намалување од 1.321 продавница во 2022 година на 1.294 во 2023 година.

 Оптимизација на асортиманот на различни пазари

 Извештајот го нагласува зголемениот фокус на оптимизација на опсегот, одразувајќи ги тековните напори за усогласување на палетата на производи со сестринската компанија „Алди Суд“, како и постигнување на ефикасност во набавките и логистиката. Во целата група, бројот на производи во стандардниот асортиман е намален од 1.938 артикли во 2022 година на 1.867 во 2023 година. Франција и Холандија забележаа најголеми намалувања, при што бројот на артикли падна од 2.407 на 1.798 и од 1.934 на 1.799, соодветно. Спротивно на тоа, „Алди Норд“ го зголеми својот стандарден опсег во Португалија, каде што „Алди“ е осмиот најголем продавач на храна - од 2.094 на 2.141 артикли.

                              

Раст на фокусот на приватната трговска марка и билни производи

 Фокусот на „Алди Норд“ на приватните етикети продолжи да се интензивира. Уделот на производите со сопствен бренд во групата се зголеми од 80,9% во 2022 година на 83,4% во 2023 година. Овој тренд беше особено изразен во Полска, каде што учеството на приватните трговски марки се зголеми од 56,9%, што е убедливо најниска вредност во групата, на 61,5%.

Органските производи со превисоки цени

 И покрај партнерството со здружението на органски фармери „Натурленд“ во Германија, започнато во мај 2023 година, на ниво на група „Алди Норд“ забележа намалување на бројот на органски производи, од 1.104 во 2022 година на 892 во 2023 година. Спротивно на тоа, бројот на производи со сертификација „Фертрејд“ се зголеми од 332 во 2022 година на 429 во 2023 година, додека бројот на вегетаријански и вегански производи значително се зголеми од 975 на 1.134 во стандардниот и специјалниот асортиман. Овој развој се усогласува со проширувањето на асортиманот на производи од растителна основа MyVay на приватната етикета „Алди“, чија цел е да се задоволат зголемениот интерес на потрошувачите за еколошки и здрави диети.       

                                                                                                 

 

 

Себастијан Ренак е основач на „Алетос ритеил адвајсори“, меѓународен аналитичар и поранешен меѓународен дописник на Lebensmittel Zeitung (LZ), водечки економски неделник за FMCG–секторот.  Има големо практично искуство во индустријата како поранешен член на оперативните тимови на „Шварц груп“ и „Метро груп“ во Полска, Украина и Русија.                 



@InStore.mk
Крадењето авторски текстови е казниво со закон. Преземањето авторски содржини (текстови и фотографии) од оваа страница е дозволено само делумно и со ставање хиперлинк до содржината што се цитира. 





Се вчитува следна вест...