Анализи

Ипсос: Одржливо пакување на FMCG-производи

18 Jan 2023

Истражувањето покажува дека иако однесувањето се променило на многу начини, некои ставови на глобалното население останале исти, дури и добиваат на важност и вредност.

Автор: Дејан Радосављевиќ, „Ипсос“

Истражувањето спроведено од „Ипсос“ на глобално ниво покажува дека сè уште важни аспекти на ставовите на потрошувачите кон пакувањето се поврзани со: што е можно помалку пакување, пакување што може да се рециклира, производство со што помало влијание врз животната средина. 43% од возрасните во истражувањето наведуваат дека при купувањето производи е важно што е можно помалку пакување.

Светот отсекогаш се менувал, но никогаш толку многу како за време на пандемијата. Овој глобален феномен драстично влијаеше врз сите аспекти од нашиот живот: секојдневните рутини, работата и професионалниот статус, здравствените и хигиенските навики, однесувањето и моделите на купување, па дури и личните слободи и граѓански права.

Сепак, истражувањето спроведено во текот на овој период покажува дека иако однесувањето се променило на многу начини, некои ставови на глобалното население останале исти, дури и добиваат на важност и вредност.

Затоа, и покрај многу значајните промени во куповното однесување на глобалната потрошувачка популација, тоа сè уште високо го става прашањето за одржливост на пакувањето и продолжува да биде еден од важните мотиви на куповното однесување.

Покрај тоа, истражувањата покажуваат дека пандемијата не ја намали подготвеноста на потрошувачите да преземат позитивни активности во однос на еколошки пакувања.

Се разбира, долгорочните аспекти на оваа појава треба внимателно да се заклучат, имајќи ги предвид новите околности што се присутни на глобалниот пазар: галопирачката инфлација и знаците на рецесија како последица на војната во Украина.

Како и да е, истражувањето спроведено од „Ипсос“ на глобално ниво покажува дека сè уште важни аспекти на ставовите на потрошувачите кон пакувањето се поврзани со: што е можно помалку пакување, пакување што може да се рециклира, производство со што помало влијание врз околината.
 
43% од возрасните во истражувањето изјавуваат дека е важно „што е можно помалку пакување“ при купување производи, а тоа е значително над просекот кај потрошувачите во Велика Британија, Германија и Белгија (графикон 2). Оваа изјава ја следат 41% од испитаниците кои тврдат дека „амбалажата што може да се рециклира“ е исклучително важна при купување одредени производи.

Спроведеното истражување на „Ипсос“ укажува дека прашањето за количеството на амбалажата како проблем нема да исчезне бидејќи повеќе од третина од учесниците во анкетата сметаат дека тоа ќе остане еднакво важно прашање за потрошувачка и по завршувањето на пандемијата.

Овие наоди се поткрепени со податоци од локалните власти кои укажуваат дека домаќинствата во Велика Британија го зголемиле количеството на рециклирање за 50% за време на пандемијата, што е во согласност со податоците од другите европски пазари.

На сето ова треба да се додаде и фактот дека 43% чувствуваат одговорност за значително зголемување на нивните онлајн-купувања за време на пандемијата, што значително го зголемува количеството на амбалажа направена од материјали кои не се еколошки прифатливи. Дополнително на сето ова, податоците укажуваат дека дури 41% од учесниците во истражувањето не се способни да го идентификуваат видот на материјалот од кој е направена амбалажата на производите нарачани преку интернет и дека овој материјал го ставаат во општиот отпад без селекција. Дури три од четири учесници во истражувањето изјавуваат дека не можат јасно да го идентификуваат видот на материјалот од кој е направена амбалажата на производот купен онлајн.

Say-do-gap

Тоа што е важно да се наведе, а што е еден вид општо познавање во сите истражувања, е дека секогаш постои значајна разлика меѓу тоа што луѓето го кажуваат (мислат) и тоа што свесно или несвесно го прават, кога станува збор за нивното куповно однесување. Овие разлики (јаз) во некои случаи се значајни, а во други помалку, но тие секако не треба да ги обесхрабруваат компаниите за производство на пакување да истраат во нивните иновации поврзани со одржливо пакување. Повеќе на графикон 3.

Ставовите за пластиката се развиваат

Истражувањето на „Ипсос“ укажува на фактот дека амбалажата што не содржи пластика станува сè помалку важна во однос на другите анализирани фактори на пакување, иако токму во овој аспект е утврден најмалиот јаз меѓу тоа што купувачите го мислат и тоа што го прават во текот на пазарењето.

Иако сè уште постои верување дека пластиката е „непожелна“ состојка во секое пакување, истражувањето покажува некои нови трендови во ставовите на потрошувачите низ европскиот континент (графикон 4). Имено, податоците сугерираат дека потрошувачите достигнале ново, позрело и развиено ниво на процена за пластиката, како и за другите аспекти на одржливоста на пакувањето, и дека отстранувањето на пластиката од пакувањето не е нужно позитивно од гледна точка на потрошувачот.

Спроведеното истражување на „Ипсос“ покажува дека потрошувачите во Велика Британија покажуваат највисок степен на загриженост за присуството на пластика во амбалажата, додека на другите пазари има значителни отстапувања од овој став, што укажува на значителна недоследност за улогата и последиците од употребата на пластични материјали во амбалажата низ цела Европа.

Инфлација - менувач на игри

Сите овие податоци, презентирани погоре, јасно укажуваат дека влијанието на пандемијата е повеќеслојно и дека во некои аспекти има позитивно влијание врз свеста на потрошувачите за еколошките аспекти на пакувањето и го проширила спектарот на нивната свест за одржливо пакување. Сепак, по периодот кога завршија сите важни ограничувања поврзани со пандемијата (иако таа повторно покажува знаци на ремисија), и кога се очекуваше сѐ да се врати во нормала, светските, а особено европските пазари, доживеаја новo нарушување - инфлација.

Воените конфликти во Украина и санкциите наметнати на Русија од земјите од Европската Унија, како и голем дел од меѓународната заедница, доведоа до силно нарушување на глобалната светска сцена и пазари, што доведе до зголемување на трошоците за енергенти и значително влијаеше врз падот на животниот стандард. И повторно, сликата на светот и реалноста драматично се промени.

Инфлацијата и нејзиното влијание врз стандардот на живеење како проблем се искачи на врвот на светските грижи, а коронавирусот се изгуби подолу на листата. Во овие нови околности големото прашање е колку ќе бидат „одржливи“ ставовите на потрошувачите за одржливото пакување. Едно е да одбираш со мозок, а друго со паричник. Како и да е, да се надеваме на најдоброто. Останете смирени и бидете одржливи!

 

 



@InStore.mk
Крадењето авторски текстови е казниво со закон. Преземањето авторски содржини (текстови и фотографии) од оваа страница е дозволено само делумно и со ставање хиперлинк до содржината што се цитира. 





Се вчитува следна вест...