Работење

Подготвени за можните прекини во снабдувањето

27 Aug 2024

Се издвојуваат три главни предизвици во синџирот на снабдување: одржливост во трговијата, инвестиции во сајбер-безбедноста и предизвици на работната сила

Пишува: Бобан Младеновски, менаџер за транспорт во „Теско“, Boban.Mladenovski@tesco.com

Во 2024 година проблемите со синџирот на снабдување се развиваат, обликувани од низа нови предизвици што ги редефинираат. Се издвојуваат три главни предизвици: одржливост во трговијата, инвестиции во сајбер-безбедноста и предизвици на работната сила.

Дигитализацијата на синџирот на снабдување стана суштинска за компаниите што сакаат да ги оптимизираат операциите за набавка. Инвестирањето во оваа дигитална трансформација може да ги подобри ефикасноста, видливоста и флексибилноста на логистичките процеси и да претставува клучна конкурентна предност.

На кои технолошки инвестиции компаниите треба да им дадат приоритет во синџирот на снабдување? Како може да обезбедиме стабилност на работната сила наспроти предизвиците на синџирот на снабдување? Како компаниите можат да ја приспособат стратегијата во контекст на одржлив развој? Неодамна, преку анкетирање на 200 компании кои се дел од синџирите за снабдување добиени се следните резултати:

Економската инфлација се појави како главна грижа за 50% од испитаниците, одразувајќи ги стравувањата за зголемените трошоци и притисокот врз цените. Логистичките одложувања (29%), исто така, беа пријавени како очекуван предизвик за 2024 година. Овие одложувања се резултат на различни фактори. Тие вклучуваат транспортни тесни грла, прекини на глобалните трговски патишта и прекини предизвикани од геополитичка нестабилност.

Анкетираните компании го препознаваат потенцијалот на технологијата за подобрување на ефикасноста, донесувањето одлуки и севкупните перформанси на синџирот на снабдување, како и за намалување на трошоците.

За да се намалат расходите, 23% од анкетираните компании планираат да почнат да преговараат за договори со нивните доставувачи. 62% планираат да продолжат со овие дискусии.

Алатките за сајбер-безбедност се сметаат суштински за успех во бизнисот. Значително мнозинство од испитаниците (84%) ја препознаваат нивната важност (55% ги сметаат за „многу важни“ и 29% „прилично важни“).

Покрај тоа, 30% од испитаниците планираат да усвојат софтвер за управување со синџирот на снабдување, 39% од испитаниците посочиле дека 6% до 10% од нивниот буџет за 2024 година ќе биде потрошен за технологии во синџирот на снабдување.

Инвестирањето во најсовремени технологии е, исто така, дел од плановите за речиси половина од анкетираните компании. 46% од анкетираните планираат да одржуваат или да почнат да инвестираат во технологии како што е напредната сајбер-безбедност. 44% ќе  инвестираат во вештачката интелигенција и исто толку ќе инвестираат во софтвер за напредна анализа на податоци. Секоја од овие технологии може да се користи за да се обезбеди интегритет на синџирот на снабдување.

Вештачката интелигенција стана основен столб на управувањето со синџирот на снабдување. Тоа им овозможува на компаниите да ги автоматизираат и оптимизираат нивните процеси, како што се планирање на побарувачката, оптимизација на логистичка маршрута и управување со резерви. Благодарение на софтверот за вештачка интелигенција, компаниите можат да ги предвидат флуктуациите на побарувачката и да ги идентификуваат трендовите на пазарот.

Безбедност на податоците во синџирот на снабдување

Сајбер-безбедноста е врвен приоритет за заштита на чувствителните податоци и обезбедување континуитет на бизнисот. Сајбер-нападите може да ја загрозат безбедноста на информациите, да го нарушат протокот на стоки и да ја загрозат довербата на клиентите. Со инвестирање во софтвер за сајбер-безбедност, компаниите ја зајакнуваат заштитата на нивните системи и го намалуваат ризикот од прекршување на податоците.

Во последните 12 месеци 39% од компаниите доживеале прекини во работењето поради сајбер-напад. Компаниите што се потпираат на сложени синџири на снабдување, кои опфаќаат различни географски области и партнери, се изложени на повеќе сајбер-закани. Со зголемувањето на сајбер-нападите и прекршувањето на податоците низ светот, инвестициите во мерките за сајбер-безбедност станаа приоритет за организациите.

82% од компаниите сакаат да им дадат приоритет на нивните инвестиции во сајбер-безбедноста за да ги заштитат операциите, репутацијата и довербата на клиентите. Алатките за сајбер-безбедност се сметаат суштински за успех во бизнисот. Значително мнозинство од испитаниците (84%) ја препознаваат нивната важност (55% ги сметаат за „многу важни“ и 29% за „прилично важни“).

За да се спротивстават на овие закани, компаниите можат да имплементираат ригорозни безбедносни протоколи и да инвестираат во технологија и тековни програми за обука. Редовното подигнување на свеста и обуката на вработените за најдобрите безбедносни практики се од суштинско значење за да се обезбеди нивно вклучување во заштитата на податоците и системите.

Недостиг на професионалци во синџирот на снабдување

Речиси една четвртина (21%) од анкетираните компании се соочиле со некој вид предизвик при набавката во текот на изминатите шест месеци поради недостиг на таленти. Овој недостиг може да се припише на неколку фактори.

Прво, синџирите на снабдување стануваат сè покомплексни поради глобализацијата, растечката меѓусебна поврзаност на пазарот и диверзификацијата на производите.

Второ, интеграцијата на автоматизација, вештачката интелигенција, анализата на податоци или дури и блокчејн, меѓу другите технолошки достигнувања, го трансформираат синџирот на снабдување. Ова создава зголемена побарувачка за професионалци со експертиза во овие области кои се појавуваат.

Конечно, вештините што се бараат во синџирот на снабдување се развиваат. Работодавците бараат професионалци кои можат да ги разберат и анализираат податоците за да донесат стратешки одлуки и ефективно да комуницираат со партнерите на глобално ниво. Оваа побарувачка за специјализирани и разновидни вештини придонесува за недостигот на таленти во синџирот на снабдување.

Навистина, 55% од испитаниците тврдат дека наишле на проблеми во привлекувањето и/или задржувањето експерти за синџирот на снабдување во последните две години. Од нив, 16% имаат значително зголемени предизвици во споредба со претходните години, додека 39% имаат умерено зголемени.

Работодавците бараат професионалци кои можат да ги разберат и анализираат податоците за да донесат стратешки одлуки и ефективно да комуницираат со партнерите на глобално ниво.

Компаниите може да го подобрат задржувањето на работната сила со спроведување неколку стратегии фокусирани на професионален развој, благосостојба и ангажман на вработените. Еве неколку клучни пристапи кои можат да им помогнат на компаниите да ги задржат своите вработени.

  • Проширете ја вашата технолошка база: инвестициите во технолошкиот сектор и автономните мобилни роботи ќе ги автоматизираат задачите и ќе ја поддржат постојната работна сила;
  • Проширете ги можностите за кариера: можностите за обука, менторство и професионален развој ќе им овозможат на вработените да напредуваат во нивните кариери;
  • Понудете конкурентни придобивки: редовното наградување на придонесите на вработените преку бонуси или програми за признавање ќе ја зголеми атрактивноста на вашата организација;
  • Подобрете го ангажманот на вработените: создавањето и одржувањето позитивна, инклузивна работна култура се постигнува со охрабрување отворена комуникација, барање мислења од вработените и нивно вклучување во процесите на донесување одлуки.

Долгорочна корпоративна еколошка и социјална одговорност

Со оглед на тоа што 88% од компаниите планираат да вложат напори за одржлив развој, постои растечко признавање на корпоративната еколошка и социјална одговорност на долг рок.

Покрај директивите имплементирани од Европската Унија во врска со корпоративните обврски во однос на одржливиот развој, Франција го усвои законот за должност за будност од 2017 година. Овој закон има цел да ги направи големите компании одговорни за почитување на човековите права и животната средина низ нивните глобални синџири на снабдување. Одржливоста станува сè поважна за компаниите поради нивното влијание врз животната средина, општествената одговорност што ја носат, потребната законска усогласеност и зголемените очекувања на потрошувачите за транспарентност и етика.

Групното купување може да им помогне на компаниите да ја подобрат својата стратегија за набавки на неколку начини.

  • Преговарање за подобри цени: групното купување им овозможува на неколку компании да го здружат обемот на набавки, овозможувајќи им да преговараат за подобри цени со доставувачите поради нивната поголема куповна моќ;
  • Намалување на трошоците: групното купување им овозможува на компаниите да ги намалат вкупните трошоци за набавка. Ова вклучува не само заштеда на цените на производите, туку и намалување на трошоците за обработка на нарачките и управување со резервите;
  • Управување со доставувачи: групното купување често им помага на компаниите да идентификуваат и да изберат доставувачи. Овозможува да се проценат нивните способности, доверливоста и усогласеноста со регулаторните барања, со што се намалуваат ризиците од набавката.

34% од анкетираните користеле организација за групно купување (15% повеќе од една година и 19% помалку од една година). 32% не се приклучиле на таквата програма, но планираат да го сторат тоа наскоро.

Компаниите ја препознаваат важноста на близината и локализацијата во нивните стратегии за синџирот на снабдување. 53% од испитаниците изјавиле дека мнозинството од нивните доставувачи се лоцирани блиску до или во нивната земја.

Наспроти геополитичките несигурности, 30% од испитаниците велат дека нивната компанија планира да почне да користи локални или географски блиски доставувачи. 48% планираат да го задржат моментумот и да продолжат со истите напори, како одраз на заедничките напори за подобрување на робусноста на синџирот на снабдување.

Во текот на изминатите шест месеци, компаниите се соочија со проблеми со снабдувањето, особено поврзани со доцнење (54% од испитаниците) или недостапност на производи (41%). Затоа, компаниите сè повеќе се свртуваат кон стратегијата на географски блиски доставувачи. Ова овозможува преместување на деловната активност во земја географски блиска до нејзините потрошувачки пазари. Исто така, ја олеснува размената со доставувачи и промовира подобар квалитет и управување со усогласеноста.

Усвојувањето на локализирани извори е во согласност со пошироките трендови во одржливоста и одговорното управување со синџирот на снабдување.

Инвестирањето во технологијата со истовремено обезбедување стабилност на работната сила и усвојување одржлив пристап е од суштинско значење за надминување на сегашните и идните предизвици во управувањето со снабдувањето.

 

Фото: Pexels

 

 

 



@InStore.mk
Крадењето авторски текстови е казниво со закон. Преземањето авторски содржини (текстови и фотографии) од оваа страница е дозволено само делумно и со ставање хиперлинк до содржината што се цитира. 





Се вчитува следна вест...