Регионално

Саша Ќириќ: Не ги прекинуваме кампањите, туку ги приспособуваме

23 апр 2020

Саша Ќириќ, директор за маркетинг и развој, „Неопланта“

Брендовите постојано мора да инвестираат и да се стремат да бидат првиот избор на потенцијалните клиенти, особено сега во специфични околности

Разговараше: Ана Филиповиќ, ana@instore.rs

Пандемијата со вирусот корона направи промени во сите сфери на животот и бизнисот. Како оваа нова ситуација влијае на работата на одделите за маркетинг? На кои начини вработените во вашиот сектор ги сменија деловните практики? Како ја организиравте вашата работа?

Од почетокот на вонредната состојба, ние се организиравме така што колегите што можат ја вршат работата од дома. Безбедноста и здравјето на нашите вработени ни е во прв план. Целата комуникација се врши по е-мејл или по телефон, а ние доаѓаме во канцелариите само доколку е неопходно физичко присуство, без повеќе од две лица во канцеларијата, кои строго ја одржуваат својата далечина и имаат маски. Под заштитната опрема разговараме, пиеме кафе и необично многу ни е драго што во вакви околности гледаме дека нашиот колега или колешка се добри.

Колку вам лично кризава Ви ги наруши плановите, секојдневното работење и Ви го отежна работењето?

Сите ние се приспособуваме на ситуацијата, јас се организирав така што просечно минувам два дена во компанијата, а остатокот од времето работам од дома. Бидејќи имам две деца, работата од дома е голем предизвик. Моето внимание е поделено на неколку страни, така што мојот работен ден трае подолго од вообичаеното, но од друга страна, имам можност да поминувам повеќе време со семејството и навистина да уживам во тоа. Честопати се случува моите ќерки да „упаднат“ среде состанок, постарата ќерка може да нè натера да се смееме на сите интересни прашања што само децата можат да ги постават. Сите во „Неопланта“ сме навикнати на ова, и симпатично ни е кога нашите деца се „уфрлуваат“ со разговорот, особено ако правиме нешто интересно, како што е подготовка за видео-запис.

Дали веќе имате информации за последиците што ги претрпеле вашите брендови во овој период?

Нашето производство е со полн капацитет, ја организиравме работата така што нашите вработени безбедно ги извршуваат своите обврски и нашите производи стигнуваат до потрошувачите. Во моментов бележиме пораст претежно на сите брендови во нашето портфолио и задоволни сме со резултатите. Ги зајакнавме ригорозните мерки за безбедност на производите и на сите процеси на производство, така што нашите производи се пласираат на пазарот, и во овие вонредни околности, апсолутно безбедни и со највисоко ниво на квалитет. Наш фокус, покрај производите, се луѓето зад тие производи благодарение на кои беспрекорно ги снабдуваме нашите потрошувачи, презедовме и најстроги мерки за превенција во овој сегмент за зачувување на здравјето на луѓето. Сите сме должни да ги носиме заштитните маски, ракавици, да го чуваме пропишаното растојание едни од други во работата, при влегување во компанијата се мери температурата на телото, а чевлите се чистат пред влез во објектот. Ова е само дел од мерките што ги преземаме секој ден за да го одржиме колективното здравје.

Според неодамнешното истражување на Кантар, само 8% од потрошувачите во светот веруваат дека компаниите треба да престанат со рекламирање, додека други веруваат дека брендовите треба некако да им помогнат на потрошувачите, да ги информираат што прават и да не ја злоупотребуваат оваа состојба. Кои се вашите планови за комуникација со потрошувачите во овој период?

Ние се грижиме многу за оваа специфична ситуација во врска со пораките што ги испраќаме до нашите клиенти и нашите вработени. Почитувајќи ги нашите вредности, веруваме дека купувачот треба да биде јасно информиран и дека не треба да ги прекинуваме кампањите, туку малку да ги приспособиме на тековната состојба. Како пример на одговорен бизнис, би навел дека во ТВЦ ја искористивме последната снимка за да испратиме порака дека луѓето треба да останат дома и да држат дистанца. Бидејќи сега сè повеќе сме на телефоните или на интернет, ги засиливме нашите активности на каналите за дигитална комуникација, додека го одложивме рекламирањето на отворено додека помине вонредната состојба.

Исто така, како општествено одговорна компанија која се грижи за граѓаните на Србија, „Неопланта“ се вклучи во различни активности за да обезбеди пакети со производи како помош за најстари граѓани.

Дали мислите дека единственото можно решение за тековната состојба може да биде создавање хуман и солидарен однос на вашите брендови со потрошувачите и да им понудите содржина што им дава дополнителна вредност во ситуацијата кога треба да останат дома?

Ова е можност да изградиме уште подобар однос со нашите клиенти, бидејќи, како и во животот, вистинските пријатели се појавуваат во тешки времиња. Во овој период, ние главно ќе го насочиме буџетот за дигитално рекламирање така што ќе им покажеме на потрошувачите, на интересен и практичен начин, колку е важнода се придржуваат кон превентивните мерки. Според коментарите што ги добиваме, нашите херои Pipi и Gudi на социјалните мрежи го прават тоа многу добро. Исто така, подготвуваме и видео-материјал со слична тема што ќе ја пласираме на јутјуб-каналот.

Менталното присуство, заедно со емотивните вредности на брендот, е нешто што создава разлика на пазарот и прави разлика меѓу големите и малите брендови

Како планирате да го направите ова?

Покрај оригиналните совети на нашите херои Pipi и Gudi кои им се обраќаат на помладата популација, комуницирајќи го нашиот најважен бренд, Neoplanta Delicates, ние се стремиме да им обезбедиме на потрошувачите инспирација и решенија за подготовка на вкусен и брз оброк со интересни и едноставни видео-рецепти. Ќе имаме серијал со видео-рецепти инспирирани од квалитетната кујна од Војводина со името „Широооко кујна“. На нашата инстаграм страница може да се најдат предлози за атрактивно сервирање на нашите деликатесни производи.

Покрај овие краткорочни ефекти, претходното кризно искуство покажа дека инвестирањето во маркетинг во текот на овие периоди има значително влијание врз долгорочниот пораст и развој на компаниите. Каков е Вашиот став за ова прашање, кога станува збор за некои долгорочни ефекти и кои се вашите планови за создавање бренд-маркетинг во овој период и веднаш потоа?

Брендовите постојано мора да инвестираат и да се стремат да бидат првиот избор на потенцијални клиенти, особено сега во специфични околности. Во оваа ситуација, дистрибуцијата е голем предизвик и однесувањето на потрошувачите се разликува од порано. Секојдневно се приспособуваме на новите околности, се стремиме да обезбедиме присуство на производите во сите објекти и да обезбедиме нивно редовно снабдување. Во овие околности, предност за нас е дистрибуцијата на „Нелт“, нашата матична компанија, која претставува еден од најголемите дистрибутери во регионот. Од друга страна, менталното присуство, заедно со емоционалните вредности на еден бренд, е нешто што создава разграничување на пазарот и прави разлика меѓу големите и малите брендови. Околностите во кои луѓето поминуваат време, претежно дома, претставуваат можност полесно да се здобијат со ментално присуство и да комуницираат вредности на брендот што ќе ни дадат компаративна предност на пазарот. Поточно, со актуелната кампања „Широк поглед - на војводински начин“, сакаме да ги поврземе функционалните вредности на брендот кои се рефлектираат преку квалитет во форма на висок процент на месо, што нè прави уникатни, со емотивните вредности, рефлектирани преку широчината и убавината на нашите рамнини. Исто така, би сакал да напоменам дека направивме наша музика за брендот Neoplanta Delicates, кој на најубав начин ја евоцира атмосферата и предизвикува посебна емоција кога ќе ја слушнете. Во моментов е актуелна во нашата реклама и сигурно ќе биде промовирана преку другите канали.

Нешто веќе ни кажавте за тоа, но конкретно кажете ни во кои канали на комуникација најмногу ќе инвестирате и зошто?

Покрај ТВ, кој е сè уште најважниот канал за комуникација и ни дава најраспространета достапност, онлајн-каналите ни се многу значајни и овозможуваат можност да предизвикаме внимание и да предизвикаме емоција преку интересна содржина што е приспособена на интересите на потрошувачите. Затоа што кога некого ќе насмееме или расплачеме, се осигуруваме дека сме подолго присутни во неговата свест, што ја зголемува веројатноста потрошувачот да го избере нашиот бренд при купување. Од друга страна, комуникацијата преку интернет мора да биде приспособена на форматите на канали со поетика која е сосема различна од традиционалната комуникација со масовните медиуми.

Кои нови цели ги поставивте со вашите соработници за овој период? Со кои резултати би биле задоволни и би ги сметале за успешни во надминувањето на кризата кога станува збор за вашите брендови?

На крајот на минатата година, усвоивме стратегија за следните пет години, и јас би бил многу задоволен доколку на крајот од годинава го остваривме тоа што го планиравме и со тоа ќе добиеме потврда дека сме на вистинскиот пат.

Според некои размислувања, секоја криза создава и одредени шанси. Дали и каде гледате шанса за вашите брендови во оваа ситуација?

Мислам дека сега е време брендовите да бидат креативни, ангажирани и снаодливи.

Како и во природата, најдобро поминуваат оние видови кои најбрзо се приспособуваат на промените, мислам дека е така и на пазарот. Ме фасцинираше фантастичниот пример на пекар од Панчево кој дизајнираше бурекомат, каде оставате пари и добивате бурек преку отвор. Браво за идејата!

Мислите ли дека постои „рецепт“ што би можел да им помогне на брендовите да го преживеат вирусот корона и кој е Вашиот доколку имате?

За нас е важно да им ја покажеме на потрошувачите желбата да се приспособиме на околностите и да им пружиме поддршка за полесно да ја надминат оваа состојба. Сега е можност, преку нашите онлајн-канали, на потрошувачите да им ги понудиме нашите производи, особено за оние кои се во ризичната група и се спречени да излезат. Мислам дека, и кога ќе помине сето ова, голем број потрошувачи ќе продолжат да купуваат производи на овој начин.




Слична содржина

@InStore.mk
Крадењето авторски текстови е казниво со закон. Преземањето авторски содржини (текстови и фотографии) од оваа страница е дозволено само делумно и со ставање хиперлинк до содржината што се цитира. 



Ненад Манчериќ, „Певекс“: Им нудиме севкупно искуство на потрошувачите

20 фев 2020

Вања Панајотова: Брендовите мораат да останат автентични и веродостојни

20 фев 2020

Најпогубно за брендот е да се изневери довербата на потрошувачите

20 фев 2020

Петар Ќорлука, „Виолета“: Ќе останат оние кои ќе се издвојат од конкуренцијата

20 фев 2020

Лејла Д. Чаиќ: Комуникацијата со потрошувачите е клучна без разлика на околностите

20 фев 2020

Дарко Лукиќ: Во моменталната ситуација - инвестирајте во маркетинг

20 фев 2020
Вчитува уште новости...