На листата на најсилните 10 брендови во Македонија за 2016 година на „Валикон", се најдоа само два македонски бренда – Bitolski jogurt и Stobi flips. Меѓу десетте најсилни брендови, кај нас има најголем број глобални брендови во однос на другите земји од регионот. Македонски бренд во топ 25 брендовите во регионот – сè уште нема!
Извор: „Валикон", www.valicon.net
„Валикон" ја објави листата на најсилните брендови во Јадранскиот Регион за 2016 година. „Топ 25 регионални брендови" е независно рангирање, кое се базира на анкетирање за брендовите од FMCG-секторот на пет пазари: Македонија, Србија, Босна и Херцеговина, Хрватска и Словенија.
Новиот лидер на листата е глобалниот бренд Coca-Cola, но забележително е дека речиси половината од брендовите во последното истражување, се брендови со регионално потекло. Во 2015 година резултатот беше 15:10 во корист на глобалните брендови, додека минатата година, тој се намали на 13:12.
Coca-Cola ја замени позицијата со претходниот лидер Milka, кој сега е втор најсилен бренд. Третото место ѝ припадна на Cedevita, која во однос на претходното рангирање, ја замени позицијата со Vegeta. Chipsy, Kiki и Sprite се новите брендови на листата на најдобрите 25 брендови, а брендови што најмногу напредуваа во 2016 година се Chipsy и Colgate.
Дел од најинтересните регионални приказни
Најсилните брендови на поединечни пазари
Ако ги погледнеме поединечните пазари што го формираат регионалното рангирање, сите локални лидери ги задржаа своите позиции. Argeta е единствениот бренд, кој е на првото место на два пазари. Регионалните и локалните лидери и понатаму се многу силни во секоја од земјите – глобалните брендови држат само две позиции (во Словенија, Хрватска и во Србија) или три позиции (во БИХ) меѓу десетте најсилни брендови. Исклучок е Македонија, каде што има пет глобални брендови меѓу десетте најсилни.
Како критериум за рангирање на листата на „Валикон" се зема силата на брендот, која се пресметува врз основа на препознавање, искуство и користење на брендот во конкретна категорија. Резултатите се пондерирани според големината на популацијата на одредена земја.
Собирањето на податоците беше извршено во септември и во октомври 2016 година, на репрезентативен примерок од 1.000 до 1.500 испитаници по земја. Примерокот е репрезентативен по пол, возраст, образование и религија, на популација од 15 до 65 години. Т.н. „mix-mode" анкетирање, се заснова на компјутерска технологија, која вклучува веб-репрезентативно анкетирање, какои дополнително теренско анкетирање, за популацијата која не користи интернет.
Забелешка: |
Меѓу брендовите на позициите од 3 до 9, постојат многу мали разлики, што треба да се има на ум, кога зборуваме за пад или за пораст на одделни брендови. Веќе во листата за 2017 година, ситуацијата меѓу брендовите би можела да се промени. |
На македонската топ 10 листа има два локалните брендови (Bitolski jogurt и Stobi flips), три регионални (Argeta, Vegeta и Paloma) и пет глобални (Coca-Cola, Colgate, Nescafѐ, Milka и Orbit). |
@InStore.mk
Крадењето авторски текстови е казниво со закон. Преземањето авторски содржини (текстови и фотографии) од оваа страница е дозволено само делумно и со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.