Анализи

Финска: „Лидл“ со кампања за униформни национални цени

04 Nov 2024

„Лидл“ -  Финска промовира конзистентност на цените низ целата земја, критикувајќи ги регионалните разлики во цените меѓу конкурентите, слично на она што беше направено порано во Полска. Дисконтерот ја нагласува својата посветеност на единствени цени и покрај предизвиците на концентрираниот пазар.

Автор: Себастијан Ренак, меѓународен ритејл аналитичар

„Лидл“ се залага за униформни национални цени и правични цени. Неодамна, еден германски дисконтер започна маркетинг иницијатива под слоганот „достапни тестенини за секого“, истакнувајќи ги разликите во цените на финскиот пазар на намирници. Според најновиот промотивен леток на „Лидл“, цената на локалната марка на макарони кај конкурентскиот продавач значително варира низ целата земја, почнувајќи од 0,54 евра на најскапите места до 0,29 евра на најевтините, што укажува на регионални разлики во цените

Директорот за набавки на компанијата „Лидл“, Томас Хајнрихс, во својата изјава нагласува дека таквата варијабилност не е ограничена само на регионалните разлики. Дури и во ист град, продавниците од ист синџир поставуваат различни цени, поради што потрошувачите „плаќаат различни цени за храна во различни поштенски области“. Како пример, тој наведе дека една марка на кафе чини 2,59 евра во многу продавници во Хелсинки, додека истиот производ е достапен за 1,15 евра во друга продавница од истиот ланец во близина.

„Лидл“ веќе го реши овој проблем на други пазари. Во Полска, трговскиот синџир јавно го критикуваше лидерот на пазарот, „Биедронка“, за нејзините регионални ценовни практики, тврдејќи дека и покрај локалните корекции на цените од страна на конкурентите, „Лидл“ сепак нуди најниски цени на национално ниво за кошница од 15 основни прехранбени производи. Ситуацијата во Финска наликува на онаа во Полска: „Лидл“ - Суоми сè уште нема постигнато двоцифрен пазарен удел, додека домашните гиганти „С груп“ и „К груп“ заедно контролираат повеќе од 80% од пазарот на FMCG. Моделот на франшиза на „К груп“ им овозможува на сопствениците на продавници самостојно да ги поставуваат цените, што доведува до регионални варијации. Иако „С груп“ следи поцентрализиран пристап кон цените, таа исто така ги прилагодува цените според условите на локалните пазарни услови.

„Лидл“, сепак, тврди дека одржува „99% од истите цени во сите продавници“, што ја одразува нејзината посветеност на меѓународно стандардизиран и централизиран модел на дисконтер. Оваа национална стратегија за цени, иако обезбедува конзистентност, доаѓа со компромиси. Со тоа што не дозволува локализирани приспособувања на цените, „Лидл“ ги пропушта можностите да ги оптимизира маржите на ниво на продавница, дури и ако остане најприфатливиот продавач на мало во одредени области. Дополнително, придржувањето до националниот ценовник може да го ограничи проширувањето на локации со висока цена, како што се центрите на градовите, каде што трошоците за водење бизнис се значително повисоки.



@InStore.mk
Крадењето авторски текстови е казниво со закон. Преземањето авторски содржини (текстови и фотографии) од оваа страница е дозволено само делумно и со ставање хиперлинк до содржината што се цитира. 





Се вчитува следна вест...