Свет

Обединето Кралство: Поради зголемените трошоци трговците ги отпуштаат работниците

05 Feb 2025

Секторот  за трговија со прехранбени производи во Обединетото Кралство доживува пресврти, бидејќи супермаркетите го намалуваат персоналот и ги преиспитуваат стратегиите за цени. Зголемените трошоци за работна сила и доминацијата на дисконтите ги принудуваат „Теско“, „Сеинсберис“ и „Морисонс“ да ги оптимизираат своите операции. Напуштањето на „Асда“ од усогласувањето на цените дополнително го нагласува притисокот со кој се соочуваат традиционалните трговци на мало.

Автор: Себастиан Ренак, меѓународен рителј аналитичар

Водечките британски трговски синџири најавуваат намалување на персоналот поради зголемените финансиски притисоци. „Сеинсберис“ вториот по големина трговец на мало во земјата, планира да укине 3.000 работни места како дел од пошироката иницијатива за намалување на трошоците од 1 милијарда фунти. „Теско“ најави елиминација на 400 работни места на крајот на јануари, со цел оптимизирање на работењето и зголемување на ефикасноста. Во меѓувреме, „Морисонс“, кој ја загуби својата позиција како четврти по големина трговец на мало од „Алди“ пред две години, ги забрзува плановите за укинување на 200 работни места, главно во секторот за човечки ресурси во продавниците.

 Аналитичарите на индустријата велат дека овие намалувања се главно резултат на зголемените трошоци за работна сила, поттикнати од фискалните мерки кои стапуваат на сила во април. Првиот буџет на лабуристичката влада, објавен во октомври минатата година, ги зголемува придонесите за социјално осигурување на работодавачите од 13,8% на 15,0%, додека исто така го намалува прагот за исплата од 9.100 фунти на 5.000 фунти годишно. Во исто време, националната минимална плата за работниците над 21 година се зголемува за 6,7% до 12,21 фунти на час, што дополнително ги зголемува трошоците. Овие промени значително ќе влијаат на големите работодавци, особено во трудоинтензивните сектори, како што е малопродажбата на храна, каде што трошоците за плати претставуваат голем дел од оперативните трошоци.

 Покрај тоа, конкуренцијата од дисконтерите останува клучен предизвик. Агресивните стратегии за цени на „Алди“ и „Лидл“ не оставаат простор за подобрување на маржата, што им отежнува на традиционалните трговци да останат конкурентни со повисоки оперативни трошоци. Неодамна, третиот по големина малопродажен синџир „Асда“ објави дека ја напушта стратегијата за усогласување на цените со германските дисконтери, само една година по нејзиното воведување. Наместо тоа, „Асда“ ќе се фокусира на кампањата „Враќање“, која нагласува директно намалување на цените, наместо да се усогласи со конкуренцијата. Оваа одлука сигнализира промена во стратегијата, бидејќи супермаркетите бараат алтернативни начини да ја задржат лојалноста на купувачите без да влезат во војна со цени што не можат да ја добијат поради нивната структура на трошоци.

Британскиот пазар на труд останува под притисок. Речиси 170.000 работници на мало ги загубија своите работни места во изминатата година, што е зголемување од 42 отсто во однос на 2023 година...

 Од друга страна, дисконтерите ја задржуваат својата предност благодарение на порационализираните операции и поголем удел на приватните трговски марки, што им овозможува да ги пренесат заштедите на потрошувачите. Според најновите достапни податоци за 2023 година, трошоците за работна сила како процент од вкупната продажба (без гориво) биле 13,0% за „Теско“, 11,9% за „Сеинсберис“ и 13,5% за „Морисонс“. За споредба, „Алди“ и „Лидл“ работат со значително помал удел во трошоците за работна сила – само 8,1%, што ја истакнува нивната структурна ефикасност. Оваа разлика објаснува како дисконтерите успеале да го зголемат својот удел на пазарот и покрај инфлаторните притисоци, бидејќи нивните поедноставени деловни модели полесно ги апсорбираат зголемените трошоци во споредба со традиционалните супермаркети.

 

Британскиот пазар на труд останува под притисок. Речиси 170.000 работници во малопродажба ги загубија своите работни места во изминатата година, што е зголемување за 42% од 2023 година, според Центарот за истражување на мало. Во исто време, бројот на слободни работни места за малопродажба останува 30% под нивото пред пандемијата, што ги одразува промените во вработувањето, каде контролата на трошоците има приоритет пред проширувањето на работната сила. Овие трендови укажуваат дека континуираните финансиски притисоци, во комбинација со конкуренцијата од дисконтерите, ќе продолжат да ги обликуваат стратегиите за вработување во секторот.



@InStore.mk
Крадењето авторски текстови е казниво со закон. Преземањето авторски содржини (текстови и фотографии) од оваа страница е дозволено само делумно и со ставање хиперлинк до содржината што се цитира. 





Се вчитува следна вест...