Регионално

Саша Стјепановиќ: Употребата на АИ во малопродажбата носи предвидливост и профит

12 мар 2021

Интервју со Саша Стјепановиќ, компанија „Јилдиго“

Минатата недела магазинот InStore и „Алтермедија“ беа домаќини на FMCG Retail Summit во Сараево, најголемата конференција во малопродажната индустрија на БиХ, каде што еден од пријателите и партнерите беше „Јилдиго“. Компанијата им помага на малопродажните синџири, компаниите и на супермаркетите да ги решат секојдневните тешкотии во наоѓање на оптимална цена и да постигнат поголеми профити во динамично деловно опкружување кое постојано се менува.

Го прашавме Саша Стјепановиќ како всушност работи платформата Yieldigo - како и кога се применува оваа модерна алатка и каде ги гледа потребните промени за малопродажната индустрија да ги достигне претстојните промени и трендови во овој сегмент на индустријата.

Во неодамна објавениот извештај за малопродажбата во новата ера, истражувачката агенција „Гартнер“ потенцира ново ниво на одредување цени на мало. Според анализата, за да остане во чекор со трендовите, ќе треба да се почне со оптимизирање на стратегијата за цени со технологијата на вештачка интелигенција. Дали се согласувате со таа изјава?

Тотално се согласувам. Успехот на секоја малопродажба почнува и завршува со правилно и вешто управување со стратегијата за цени. Современ пристап кон цените е комбинација на управување со стратегијата на цени, постојан мониторинг, дефинирање деловни цели и задолжително разгледување на преференциите на клиентите. Паметното управување со цените е една од најмоќните тактики за постигнување и зголемување на профитот во услови на голема конкуренција и нестабилност на пазарот.

Традиционалниот пристап, кој главно оди кон намалување на цените, се покажа како неефикасен, или недоволно ефикасен, бидејќи малопродажбата губи од профитабилноста, додека, во исто време, прометот е под можното ниво. Ајде да се обидеме да размислиме за холистички пристап - како би било да ја зголемите продажбата во продавниците, препродавачите да ги управуваат и оптимизираат цените во секој канал, регион и индивидуална продавница во синџирот, земајќи ги предвид трендовите што постојано се менуваат кај потрошувачите, доставувачите и конкуренцијата? Ајде да се обидеме да ги разбереме сите овие аспекти.

Кога зборуваме за „Гартнер“, ние честопати истакнуваме дека тие ја препознаа вредноста на решението за оптимизација на цените на „Јилдиго“ и дека ние сме носители на признавањето на „Гартнер“. Како и „Нилсен“, со кого сме во партнерство, наградите од „Мајкрософт“ во категоријата малопродажба, FMCG&E-Tail.

Со какви проблеми најчесто се соочува менаџментот при поставување на цени?

Современиот бизнис постојано диктира нови услови, давајќи им нови предизвици на раководителите на категории, менаџерите за цени и нивните тимови. Во услови на постојани промени, потребно е да се постигне пораст на деловните KPI, истовремено да се задржи конкурентската позиција и да се задоволи потрошувачот. Од една страна, раководството очекува зголемување на прометот и профитот, додека од друга страна, конкурентното деловно опкружување диктира создавање пониски цени.

Како резултат, менаџерите на категории се соочуваат со прилично тешка задача - како да ги постигнат поставените KPI и истовремено да преживеат на пазарот и да не изгубат клиент? Сосема е јасно дека големите и малите трговски синџири се под притисок на конкурентите, има потешкотии во управувањето со цените и нивно оптимизирање за различни канали, региони и продавници. Менаџерите на категории постојано се соочуваат со тежок предизвик како да одговорат на промоциите на конкуренцијата, дали е можно да се намали зависноста од тековните промоции итн.

Како можете да најдете разумна рамнотежа меѓу максимизирање на профитот и зголемувањето на уделот на пазарот?

Всушност, ситуацијата е покомплицирана од тоа, бидејќи треба да се земат предвид многу фактори, почнувајќи од однесувањето на клиентите, на кое влијаат и десетици фактори како што се моменталното време на пандемија, сезоната, викендите, временските услови или огромниот број стоки и продажни места, а се завршува со оптимално салдо на КPI - профит, промет, маржа, цени на конкурентите. Со оглед на комплексноста на овој проблем и огромното количество на податоци што треба да се обработуваат секој ден, речиси е невозможно менаџерите за човечки фактори и категории самостојно да ги решат ваквите проблеми.

Она што ги решава овие проблеми се технологии кои овозможуваат обработка на големи множества податоци во наједноставната верзија, и во најнапредните - за автоматизација и оптимизација на цените со користење на AI технологии (вештачка интелигенција) и ML (машинско учење), кои се основа на платформата Yieldigo за оптимизација на цените за малопродажни мрежи.

Кој е принципот на вештачка интелигенција на платформата Yieldigo?

Изворот за анализа на податоци за оптимизација на цените во иднина е историјата на продажните трансакции најмалку две години. Ние ги анализираме податоците за интегритет и конзистентност, ја подобруваме анализата со соодветни множества надворешни извори на податоци и ги користиме за да изградиме модели за оптимизација на ниво на категорија на производи, земајќи ја предвид еластичноста на побарувачката користејќи алатки за анализа на податоци и алгоритми на системот. Многу комплициран систем што доставува решенија во реално време до крајниот корисник.

Ние го конфигурираме системот според целите на KPI, поставуваме бројни параметри и правила, а потоа процесот работи автоматски - системот нуди оптимални продажни цени за да се постигнат деловни индикатори KPI, цените се поставуваат на полиците на продавниците, системот добива нови податоци во форма на податоци за продажба и учи од овие информации за повратни информации. Потоа циклусот се повторува и системот на цени се приспособува земајќи ги предвид новите услови.

Колку е тешко да се користи платформата Yieldigo со оглед на нејзината сложеност?

Една од главните задачи за време на развојот на софтверот за оптимизација на цените беше да се направи интерфејсот да биде едноставен и интуитивен за употреба. Да се ​​споредиме со возење автомобил, нашата цел е да им обезбедиме на управителите „волан“ за управување со процесот. Како и со возењето, не треба да гледаме напред и да размислуваме како работи моторот додека возите. Вие избирате дестинација, во овој случај целта е вашиот KPI, ги земаме предвид надворешните услови што се менуваат за време на движењето и управуваме со процесот без премногу детали.

Колку брзо може да реагира платформата Yieldigo на променливите услови, вклучувајќи ја и цената на конкуренцијата?

Големата предност на користењето на современите технологии за обработка на податоци е што промените можат да се направат веднаш и без човечка интервенција. Малопродажбата обично се карактеризира со ажурирање на сите податоци за продажбата еднаш на ден кога ќе заврши работното време. По ажурирањето на податоците, вештачката интелигенција пресметува милијарди комбинации и автоматски ги пресметува цените, кои, повторно автоматски, ќе се приспособатт според променетите услови за да се постигне посакуваната цел според KPI. Општо, фреквенцијата на пресметките е параметар што може да се приспособи во зависност од деловните потреби.

Кои резултати можат да се постигнат и кој е периодот на отплата?

Најчесто, нашите клиенти прво поставуваат цел да го максимизираат профитот, а понекогаш и да го зголемуваат вкупниот сообраќај, но како резултат, најважната работа е алатка во рака, алатка што ви овозможува да ги менувате упатствата секојдневно и да оптимизирате во реално време според вашите сопствени потреби - профит, индекс на цени, став кон конкуренција, итн.

Резултатите во реалноста се докажано постојано зголемување на профитот од 3 до 6 проценти во апсолутна смисла, прометот во просек за 2 до 3 проценти. Овие се многу значајни бројки кога се разгледува обемот на продажбата, така што мојот совет до малопродажната индустрија е да не ја занемарувате оваа можност. Со оглед на тоа што Yieldigo е модерно решение во облак, интеграцијата не бара многу време и ресурси, интеграцијата на платформата Yiedigo до целосна употребливост трае само осум недели, додека индустрискиот репер е 20 недели. Употребата на системот е обезбедена од моделот SaaS (софтвер како услуга) и не бара големи инвестиции. Враќањето на инвестицијата е за само два месеци.



@InStore.mk
Крадењето авторски текстови е казниво со закон. Преземањето авторски содржини (текстови и фотографии) од оваа страница е дозволено само делумно и со ставање хиперлинк до содржината што се цитира. 





Се вчитува следна вест...