IN STORE in your country:
Makedonija   Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH  
Povratak na pocetnu stranu  
  Македонија Понеделник, 15.10.2018 || „Лакталис“ го купува „Нестле“ во Малезија за 40 милиони долари   |  Трговците избраа ТОП 100 производи  |  Милијардер купи удел во Starbucks  |  Перутнина Птуј“ ќе продава салами во САД   |  „Метро Бугарија“ воведува автентични млечни продукти  |  Сертификати за компаниите што се фер со потрошувачите  |  „Унилевер“ нема да се сели во Холандија   |  Трговците бираат топ 100 производи   |  Битола стана дел од големиот проект „Coca-Cola Активни зони“   |  Производителите на чоколадо се насочуваат кон Исток   |  Трошоците на живот на месечно ниво намалени, на годишно имаат раст   |  Расте добивката на „ПепсиКо“   |  „Нестле“ е заинтересиран да купи бренд за минерална вода  |  Германските трговци продаваат преку интернет   |  Нов „Стокомак“ во Тетово  |  Експресна услуга на нова локација во Струга  |   Увозот на храна расте побрзо од извозот   |  Во септември пад на светските цени на храната   |  „Фуд стар“ ќе извезува пилешко месо во Кина   |  „Цедевита“ доби концесија за вода   |   ||
   

Македонија: Сертификати за компаниите што се фер со потрошувачите

09.10.2018
До крајот на годинава 46 домашни компании ќе добијат сертификат „фер со потрошувачот" како вид гаранција дека постапуваат чесно со купувачите или корисниците на нивните услуги, дека нудат производи соодветни на цената, ги решаваат поплаките или евентуалните забелешки спогодбено, со договор, и секогаш се подготвени да излезат во пресрет.

Сертификатот (посебно лого со ознака „фер со потрошувачот") ќе биде поставен на нивните продажни места, на пакувањата, производите, веб страниците или промотивните материјали. Станува збор за 46 фирми од различни сектори: туристички агенции, градежни компании, приватни градинки, малопродажба, услужна дејност, производители на стоки за широка потрошувачка,... Сите овие влегуваат во т.н. прва фаза и нивното сертифицирање ќе биде бесплатно, покриено со средства од Европската унија. 

Интересот за сертификација беше неочекувано голем. Дури се пријавија и адвокатски канцеларии, осигурителни и финансиски друштва за чие сертифицирање се потребни дополнителни критериуми. Затоа нив и ќе ги изоставиме во првата фаза, истакна Александар  Николов од Асоцијацијата за развојни иницијативи „Зенит".

Тој објасни дека за некоја компанија да добие сертификат, неопходно е да исполни најмалку 50 отсто од предвидените 25 услови дефинирани во шест области меѓу кои: безбедност на потрошувачот, фер пазарни практики, односи со корисници и заштита на лични податоци. Моментно се изготвуваат верификациските извештаи за фирмите, а формирана е и Комисија кај која тие би можеле да се обратат ако не се задоволни од она што е за нив напишано во извешајот. 

Сега барањето е комапниите да исполнат најмалку 50 проценти од критериумите, но целта е да достигнат 100 отсто, потенцира Николов.

Сертифицирањето е под-проект насловен „Среќни потрошувачи, задоволни произведувачи" на Здружението на новинари за човекови права и е дел од проектот за безбедност на играчките. Се спроведува со преку ИПА Програмата за граѓанско општество и медиуми 2015 и проектот „Партнерство меѓу граѓанското општество и деловниот сектор - развивање иновативен модел за мобилизација на финансиски средства.



Назад
 
 
 
 
back to top