IN STORE in your country:
Makedonija   Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH  
Povratak na pocetnu stranu  
  Македонија Вторник, 17.10.2017 || „Кампари“ продава свои безалкохолни брендови  |  Четиринаесеттиот маркет „Рептил“ е отворен во Лисиче  |  50. „Лидл“ во Словенија  |  Отворени првите три „Идеа органик“  |  Нова дрогерија ЦМ во Зеница  |  „Виталиа“ блесна на „Ануга“ со безглутенските производи  |  Заврши саемот „Ануга 2017“  |  Изложбениот простор за „леб и печива“ на „Ануга“  |  Anuga trade meat show  |  Непроменети трошоците на животот и малопродажните цени во септември   |  „Витаминка“ – редовен изложувач на „Ануга“  |  Мобилна апликација за органска храна – „Органски пат“  |  Нови правила за земјата на потекло  |  InStore на Anuga 2017 во Келн  |  Експанзија на е-трговијата  |  Крафт-пиварството заработило речиси 68 милијарди долари  |  Денеска почнува меѓународниот конгрес „Нутрикон 2017“  |  „Континенте“ ги обновува приватните трговски марки  |  Супермаркетите ги намалуваат промоциите  |  Пронајдете професионалец, партнер, дистрибутер  |   ||
   

Македонија: Најважна е поддршката на домашните компании

14.09.2017

За пораст на економијата во земјава клучна е поддршката на домашните компании, кои своите производи треба да ги пласираат на странските пазари.

Тоа се заклучоците на студијата на Виенскиот институт за меѓународни економски студии - „Македонија денес и за 30 години", која е изработена од експертот Владимир Глигоров, во рамките на склучената соработка меѓу Стопанската комара на Македонија и Институтот.

Според Глигоров, за пораст на економијата во земјава клучна е поддршката на домашните компании, кои своите производи треба да ги пласираат на странските пазари. Потребно е да се вложува во иновативни проекти, во научно-технолошки процеси, како и да се спроведуваат активни мерки за вработување, вели тој и додава дека странските инвестиции се добредојдени, но земјата мора да има сопствен претприемнички потенцијал.

Двата основни проблеми во македонското стопанство, според Глигоров се тоа што домашните компании се многу ориентирани на домашниот пазар и дека нема доволно иновативност. Тој смета дека макроекономската рамка во земјава е добро поставена, политиката на фиксниот курс на денарот е добра и дека стопанството добро се приспособува. Порачува дека има простор за реформи во даночниот систем, а меѓу другите препораки што тој ги посочи, се продолжување на инвестициите во инфраструктурата и активно учество во Берлинскиот процес.

Македонските граѓани ќе го достигнат европскиот стандард на живот за 30 години, ако во наредните години има пораст на БДП во земјава од 4%, а порастот во ЕУ да биде 2%. Според истражувањето, главните проблеми во изминатите 30 години биле невработеноста, затвореноста на стопанството, односно нискиот извоз, како и нестабилноста. Фокусот треба да биде на извозот, кој е генератор и на развојот и на порастот на вработувањата.


Назад
 

        
 
 
 
back to top