IN STORE in your country:
Makedonija   Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH  
Povratak na pocetnu stranu  
  Македонија Понеделник, 24.09.2018 || Голема забава со Петко, „Поточиња“ и вкусна храна пред Веро Тафталиџе  |  Данците бараат органска храна   |  „Едека“ воведува ласерски етикети   |  „Веро“ трајно ги намали цените на 650 производи   |  Се продава „Навип винарство“   |  Кроасаните 4U добија интернационален сертификат   |  „Метро“ најави продажба на хипермаркетите „Реал“  |  Македонија со национален штанд на најголемиот прехранбен самит во ЈИЕ   |  „Фонтера“ првпат работи со загуби   |  Сарај доби „Coca-Cola Aктивна зона“   |  Кочанскиот ориз не е со ГМО   |  „Витаминка“ изложува на саемот Worldfood Москва 2018   |  „Бовин“ прослави две децении постоење   |  „Бимилк“ му даде нов лик на Тумбе Кафе во Битола   |  „Лесковачка скара“ само со дозвола   |  „Бучен Козјак“ се редизајнираше – производите со нови дизајни веќе се на полица  |  Пивото ќе поскапи од 2019 година  |  Нова мобилна апликација на „Рамстор“   |  За три месеци одземени половина тон лажен мед   |  Нема потврда од науката дека ГМО се штетни   |   ||
   

Македонија: Најважна е поддршката на домашните компании

14.09.2017

За пораст на економијата во земјава клучна е поддршката на домашните компании, кои своите производи треба да ги пласираат на странските пазари.

Тоа се заклучоците на студијата на Виенскиот институт за меѓународни економски студии - „Македонија денес и за 30 години", која е изработена од експертот Владимир Глигоров, во рамките на склучената соработка меѓу Стопанската комара на Македонија и Институтот.

Според Глигоров, за пораст на економијата во земјава клучна е поддршката на домашните компании, кои своите производи треба да ги пласираат на странските пазари. Потребно е да се вложува во иновативни проекти, во научно-технолошки процеси, како и да се спроведуваат активни мерки за вработување, вели тој и додава дека странските инвестиции се добредојдени, но земјата мора да има сопствен претприемнички потенцијал.

Двата основни проблеми во македонското стопанство, според Глигоров се тоа што домашните компании се многу ориентирани на домашниот пазар и дека нема доволно иновативност. Тој смета дека макроекономската рамка во земјава е добро поставена, политиката на фиксниот курс на денарот е добра и дека стопанството добро се приспособува. Порачува дека има простор за реформи во даночниот систем, а меѓу другите препораки што тој ги посочи, се продолжување на инвестициите во инфраструктурата и активно учество во Берлинскиот процес.

Македонските граѓани ќе го достигнат европскиот стандард на живот за 30 години, ако во наредните години има пораст на БДП во земјава од 4%, а порастот во ЕУ да биде 2%. Според истражувањето, главните проблеми во изминатите 30 години биле невработеноста, затвореноста на стопанството, односно нискиот извоз, како и нестабилноста. Фокусот треба да биде на извозот, кој е генератор и на развојот и на порастот на вработувањата.


Назад
 
 
 
 
back to top